Flaša kao didaktičko sredstvo
Dugogodišnjim radom je utvrđeno da deca sa razvojnim problemima imaju razne senzomotorne smetnje.
Danas se to definiše kao nedostaci iz oblasti senzornog integriteta, odnosno, senzorni dezintegritet.
Pored raznih stimulativnih sredstava koja su fabrikovana smatramo da je za razvoj funkcionalnog učenja neophodno koristiti i sredstva iz našeg svakodnevnog života
Senzorna flaša
U psihomotornoj reedukaciji i uopšte u radu sa našim učenicima koristimo plastične flašice zapremine 0,5l i razne semenke, kamenčiće, perlice, vodu… Sve što nam dopadne šake.
Bezbroj mogućnosti i vežbanja
Taktilitet
Različiti materijali podstiču različite taktilne nadražaje.
Vizuelna percepcija
Podsticanje vizuelne percepcije uviđanjem istog i različitog materijala kojem su flašice punjene.
Serijacija
Vežbanje serijacije postupnim punjenjem flašica ( dve i više istim ili različitim materijalom, bojama..)
Кoličina
Vežbanje i merenje količine sadržaja flašice. Šta je teže, šta je lakše..
Čulo sluha
Zvuk flaša koji se proizvodi sa istom i različitom količinom istog i različitog materijala..
Oblačenje flaša
Rezultat je sledeći:
Oblačili smo flaše i ponavljali vežbe bez vizuele percepcije sa prioritetnim oslanjanjem na čulo sluha i dodira..
- Deca su bila pozitivno motivisana
- Aktivno su učestvovala
- Samostalno su birala materijal
- Manipilisala su njime i otkrivala nova svojstva
- Igrajući se učili smo i usavršavala svoja čula
- Postupno su prevazilazila senzorne deficite i usavršavala sopstvena čula
- Usložnjavanjem zadatka su postajala sve bolja
Autor:
© Defektolog: Mr Lidija Nikolić Novaković