Реедукација психомоторике је начин стимулације развоја деце коришћењем покрета. Покрета којим деца откривају свет и себе у њему. Сваки покрет прати одговарајућа реч, појам. У индивидуалном раду се подстиче развој сензорних, моторних и сазнајних способности како би се ученицима олакшало учење. Активности се прилагођавају узрасту, проблему и расположењу ученика.

Реедукација психомоторике у ОШ Нови Београд

Покрет и игра су основни алати који нам служе да дете обнови, обогати или усвоји сва она пропуштена искуства о себи, свету око нас и другима.

Основне смернице у раду

Реедукативни метод рада реедукација психомотрике се заснива на научним сазнањима које нам је обезбедила неуропсихологија. Рад зависи и нераздвојан је од дефектолошке опсервације и дијагностике.

У реедукацији нема фиксних покрета (вежби) које се не смеју мењати, треба само пратити принципе реедукације у раду. Између реедукатора и ученика мора да се оствари комуникација која подразумева пријатност и разумевање. Почињемо увек од онога што је детету блиско и познато, користимо покрет какав јесте, колико је усвојен, колико очуван. Уколико не постоји потреба детета за припремљени задатак нећемо бити успешни у раду, пратимо дете. Свако ново искустно и сазнање прати реч, појам.

Циљ реедукација психомоторике

Циљ је да се допринесе отклањању или ублажавању специфичних тешкоћа или поремећаја у једној или више области сензомоторног и психомоторног понашања ученика са интелектуалним сметњама и омогуће им даље успешније учење и развој.

Задаци реедукацијепсихомоторикеVežbamo finu motoriku

  • Допринос развоју и богаћењу сензомоторног и психомоторног искуства, способности опажања и бољем сналажењу ученика у његовој средини; 
  • Развијање моторике – моторних вештина и спретности при кретању, манипулисању и координирању покрета, њиховој контроли, брзини, тачности, и равнотеже;
  • Развијање говора и језика, когнитивних функција;
  • Припремање ученика и олакшавање њиховог учења почетком читања и писања и сличних захтева у другим областима школског учења и допринос постизању успеха у школи.

Садржај програма реедукације психомоторике

Садржај реедукације обједињује општу дефектолошку дијагностику и сензомоторне вежбе.

Сензомоторне вежбе за децу која нису освојила психомоторни ниво у развоју (нулти ниво).
Пре започињања вежби, неопходно је утврдити да ли је дете хипо или хипер сензитивно за све чулне стимулусе. Након тога врши се одабир вежби.

  • Тактилне вежбе
  • Визуелне вежбе
  • Аудитивне вежбе
  • Олфактивне и густативне вежбе
  • Проприоцепција (различити облици кретања, промене положаја тела, анти гравитациони
    положаји, различити притисци на целу површину тела..)
  • Вестибуларне вежбе, хипоталамус и амигдала (различити облици кретања са и без
  • Употребе реквизита, љуљање, вртешке, скакање, анти гравитациони положаји, различите врсте полигона и сл.)

Вежбе:

  • моторике (груба и фина моторика)
  • опште реедукације психомоторике
  • за доживљај телесне целовитости
  • координацију покрета
  • за уједначавање тоничне напетости и осамостаљивање покрета
  • орјентације у објективном простору
  • за уочавање и препознавање ритмова
  • контролу импулсивности
  • процену трајања и орјентације у времену
  • релаксације

Галерија слика