Стручни сарадници – психолог и социјални радник
Стручни сарадници у нашој школи су психолог и социјални радник.
Психолог свој рад базира на психофизичком и социо-емоционалном функционисању детета и породице, као и развојним потешкоћама, дисфункцијама и психопатологији. Социјални радник се ослања на социјалне аспекте у којим се налази дете са тешкоћама и његова породица, шири друштвени контекст у виду њихове адаптације, социјализације и остваривања права. Врло често психолог и социјални радник раде тимски. Нарочито када је у питању упис ученика, њихова адаптација на школске активности, наставак школовања и рад са родитељима.
Основни облици рада стручних сарадника реализују се кроз следеће програмске садржаје:
- Праћење и вредновање васпитно – образовног рада.
- Рад са наставницима.
- Рад са ученицима,
- Рад са родитељима/старатељима.
- Рад са директором и другим сарадницима.
- Сарадња са надлежним установама, организацијама, удружењима и јединицом локалне самоуправе.
- Вођење документације и др.
Стручни сарадници посебно важну улогу имају у решавању тешкоћа и проблема који се јављају неочекивано, али у раду са децом са сметњама у развоју врло често. Такве ситуације (промена психофизичког функционисања детета, породичне тешкоће, здравствени проблеми, тешкоће у организацији сарадње школе и породице, као и ширег социјалног контекста и др.) захтевају врло пажљив и систематичан рад са свим релевантним факторима, често и са стручњацима из различитих области, установама и организацијама које имају посредан или непосредан утицај на дете и породицу.
Kонтинуарано праћење
Од првог момента, када родитељ детета са сметњама у развоју дође у школу, па све док се ученик након завршене наше школе не упише у средњу школу или настави свакодневни боравак у оквиру неког дневног центра, стручни сарадници имају своју улогу: консултативну, саветодавну, организациону, понекад су иницијатори промена, понекад их само прате и адекватно реагују на њих.
Тимови у школи
Стручни сарадници су чланови скоро свих стручних већа и комисија у школи и у складу с тим њихове процене, савети, препоруке и рад су незаобилазни фактори у остваривању заједничких циљева и школе и родитеља: подстицање развоја, васпитање, образовање и оспособљавање за живот сваког детета, у склдау са индивидуалним карактеристикама и потребама сваког од њих.
Врло важан моменат у раду стручних сарадника је спремност на усваршавање, усвајање и примену нових, савремених достигнућа и примера добре праксе из области рада са децом и младима са сметњаама у развоју, као и њиховим породицама и свим важним факторима у њиховим животима.
Потребна документација за упис
Први корак при упису детета у школу је састанак са нашим стручним сарадницима. Следи опсервација па стварање индивидуалног образовног плана за свако дете.
Од докумената који су потребни за упис потребно је:
- Мишљење Интерресорне комисије*
- Извод из матичне књиге рођених*
Од значаја је и у обстраном интересу да се понесе и сва релевантна документација која има везе са стањем детета: специјалистичке налазе, мишљења, примењиване третмане и приману терапију..
Психолог: Биљана Стефановић
Социјални радник: Ана Огњановић
тел.011/3017491, локал 23