Pripremni predškolski program realizuje se u predškolskim ustanovama ali i u osnovnim školama. Osnovna škola „Novi Beograd“ sprovodi pripremni predškolski program i za to je dobila saglasnost Ministarstva.

Ima li razlike u predškolskom programu u školi i vrtiću?

Često roditelji postavljaju pitanja: Da li je bolje da dete krene u predškolsko pri vrtiću ili pri školi? Da li uopšte ima razlike u pripremnom  programu? Odmah ćemo da razrešimo tu dilemu. Pripremni program propisalo je Ministarstvo prosvete i njegova realizacija mora biti ista i pri osnovnim školama i pri vrtićima.

Ako ste već odlučili u koju će školu veše dete ići mi vam preporučujemo da pripremni predškolski program pohađa baš u toj školi. (Naravno, podrazumeva se da škola ima pripremni predškolski program.) A evo i zašto:

Iz našeg iskustva

Na ovaj način dete se postepeno navikava na novu sredinu, nastavnike, školu. Tako će u prvi razred krenuti znatno rasterećenije nego da tu sad dolazi. Broj dece u grupama u školi i vrtiću može znatno da varira što može uticati i na sam kvalitet rada. Naše su grupe male pa će tako većina (možda i sva deca) biti drugari i u prvom razredu. To će znatno olakšati snalaženje i privikavanje na školu.

Pripremni predškolski program u OŠ „Novi Beograd“

Priprema za školu podrazumeva privikavanje na novu sredinu. Pripremni predškolski program osnovne škole „Novi Beograd” zasnovan je na Modelu B i podrazumeva usmerene i slobodne aktivnost.

Usmerene aktivnosti

Putem usmerenih aktivnosti u vaspitnoj grupi predškolske dece u osnovnoj školi planski i organizovano se sprovodi vaspitno obrazovni rad. Kroz igru se usvajaju elementarna znanja iz više oblasti. To je specifičan oblik rada na upoznavanju elementarnih činjenica iz dečijeg okruženja i to unapred planiranih vaspitno obrazovnih sadržaja.

U pripremnoj grupi se realizuju usmerene aktivnosti iz sledećih oblasti: Razvoj govora, Početno čitanje i pisanje, Razvoj početnih matematičkih pojmova, Upoznavanje prirodne i društvene sredine, Fizičko vaspitanje, Likovno vaspitanje, Muzičko vaspitanje.

Slobodne aktivnosti

Putem slobodnog izbora teme, sadržaja i sredstava dete ulazi u svet lične imaginacije. Upotreba igračaka i raznih igara pomoću njih, kroz crtanje, modelovanje, konstruisanje, pričanje priča, pregledanje i čitanje slikovnica, negovanje cveća, kroz brigu o životinjama, dežurstvo, pomoć vaspitaču, uređenje radnog prostora, samoposluživanje, pružanje pomoći drugovima i sl.

Vaspitač upoznaje fizičke i mentalne mogućnosti, interesovanja, stepen istrajnosti u radu, stepen tolerancije i sposobnosti učešća u kolektivnim aktivnostima svakog deteta ponaosob.

Galerija slika