Saznajni razvoj i pažnja
Deca sa smetnjama u razvoju imaju kombinovane smetnje praćene deficitom pažnje, smanjenom koncentracijom na zadatak, ispadima u ponašanju i nedostatkom kontrole impulsivnosti..
Sve gore navedeno otežava usvajanje znanja i nivo sposobnosti da se ovlada elementarnom saznajniom organizovanosću
Zato je naš psihomotornin reedukator, mr Lidija Nikolić, rešila da kroz igrovnu aktivnost uvežbava preciznost, strpljenje, samokontrolu.
Čarobni čepovi – probajte i vi
Sakupite čepove sa što više plastičnih flaša u raznim bojama. Sigurno ih već imate u kući. Od materijala potrebna vam je i činija, tacna, voda, papirni ubrus, kašika, cediljka, hvataljka za led i papir
Da bismo što lakše privoleli dete na saradnju koristimo vodu i boju jer malo je dece koja ne vole da se igraju vodom i ne reaguju na šarenilo boja.
Pokazna vežba za kontrolu impulsivnosti
Pokazati detetu na koji način se mogu loviti čepovi uz opis svakog koraka
- Uzmeš jednu veću plastičnu tacnu
- U nju stavis dve činije iste veličine
- U jednu činiju staviš čepove ( na pr. 1 crven,2 zelena, 3 žuta,4 bela ,5 plavih…)
Broj čepova, veličina i boje zavise od ličnih mogućnosti. Važno je samo da se ista boja i broj vežu za istu cifru
Nakon pripreme materijala „počinje lov“
Jedan po jedan loviš sa 3 prsta sve dok čepove iz prve posude ne prebaciš u drugu. Zatim, loviš čepove pomoću hvataljke za led
Složeniji nivo uvežbavanja svodi na to da se u posudu sa čepovima uspe voda i da se krene u lov prvo kašikom a potom i cediljkom pri čemu je neophodno sačekati da voda isteče i samo čep prebaciti u posudu
Svaki korak je nephodno pokazati detetu a pokrete i radnju opisivati rečima.
Nakon toga dete u skladu sa mogućnostima ponavlja vežbu uz pomoć, usmeravanje ili samostalno..
Pojam broja
U isto vreme čepovima se može podsticati i operativnost tj. elementarno formiranje pojma broja i računanje
Pokazna vežba za formiranje pojma broja i elementarno računanje
Iskoristiti čepove iz prethodne vežbe
Uzeti papir formata A4 i na njemu napisati brojeve – cifre jedan ispod drugog.
Svakom broju pridružiti određen broj čepova u određenoj boji.
Dete uz pomoć ili samostalno ponavlja sve gore navedene operacije u skladu sa svojim mogućnostima
Sledeći nivo složenosti je uviđanje odnosa
1+4=5, 2+3=5, 5-1 =4, 5-2=3
Probajte, vežbajte, računajte..