Какве год задатке да друштво поставља пред школу, породица је била, јесте и увек ће бити најважније окружење за формирање личности и главна институција образовања деце. Без помоћи и подршке родитеља, њиховог дубоког интересовања, процес образовања и обуке неће дати жељени резултат.
Да би школа живела и развијала се у савременим условима потребна јој је подршка родитеља. С једне стране постоји пракса укључивања родитеља у управљање школом, али са друге стране постоји тенденција отуђења између родитеља и наставника. У савременим социокултурним условима важни су дијалог родитеља и наставника, размена мишљења, тражење заједничких решења, заједнички напори неопходни за развој детета.
Родитељски клуб – циљеви
Главни циљ оснивања родитељског клуба у нашој школи је оснаживање партнерских односа родитеља и запослених у школи, као и односа међу родитељима ученика различитог узраста кроз заједничке активности унутар родитељског клуба као неформалне групе.
Остали циљеви-родитељски клуб:
- Унапређење психолошко-педагошке компетенције родитеља у области образовања;
- Стицање од стране родитеља искуства групне расправе о проблемима у вези са одгојем деце, организација подршке овом процесу;
- Развој образовних ресурса, вештина самопомоћи кроз директну међусобну сарадњу родитеља;
- Оснаживање родитеља за суочавање и успешно превазилажење развојних и других криза.
Принципи и облици рада – родитељски клуб
Принципи организације рада-родитељски клуб:
- Добровољно учешће;
- Приоритет интереса и потреба родитеља;
- Отвореност;
- Партнерска комуникација;
- Слобода и одговорност за избор решења за тренутни проблем;
Облици рада-родитељски клуб:
- Групна дискусија о проблемима;
- Размена искуства;
- Предавања, округли столови, радионице, заједнички излети, посете, видео пројекције
Организација рада родитељског клуба
Родитељски клуб ради у складу са годишњим планом. Састаје се једном месечно, а активности координирају дефектолог Рената Лукенић Гаши и психолог школе Биљана Стефановић са могућношћу да ову улогу обавља и родитељ.
Активности | IX | X | XI | XII | I | II | III | IV | V | VI | Носиоци активности |
Формирање клуба (информисање родитеља, приступање клубу) | x | Координаторке клуба | |||||||||
Израда годишњег плана рада клуба, договор о раду | x | Координаторке клуба, родитељи | |||||||||
Заједничка креативна радионица поводом обележавања Дечије недеље; Размена информација у вези са личним искуствима у остваривању припадајућих права, учешћа у раду удружења | x | Координаторке клуба, наставници, родитељи, ученици | |||||||||
Размена искустава и дискусија у вези са изазовним понашањима (проблеми у понашању, развојне кризе)– стратегије | x | Координаторке клуба, родитељи | |||||||||
Обележавање Међународног дана особа са инвалидитетом, посета манифестацијама у локалној и широј заједници | x | Координаторке клуба, наставници, родитељи, ученици | |||||||||
Хуманитарна акција | x | ||||||||||
Пројекција филма, чајанка и дружење | x | ||||||||||
Заједничка посета представи у дечијем позоришту | x | Координаторке клуба, наставници, родитељи, ученици | |||||||||
Учешће у приредби и прослави Дана школе | x | Координаторке клуба, наставници, родитељи, ученици | |||||||||
Ускршња радионица | x | Координаторке клуба, наставници, родитељи, ученици | |||||||||
Излет | Координаторке клуба, наставници, родитељи, ученици | ||||||||||
Вођење евиденције о раду клуба | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | Психолог – у оквиру записника актива за развојно планирање |
Испитивање задовољства родитеља учешћем у клубу, давање предлога и препорука | x | x | Координаторке клуба | ||||||||
Извештавање о раду клуба | x | x | Психолог координатор |