Настава у ОШ Нови Београд
У нашој школи настава се одвија у периоду од 7:30 до 17:00 часова и организована је у две смене. Настава се одвија по режиму полудневне, целодневне наставе и продуженог боравка. Разреде похађају ученици са сметњама у развоју и инвалидитетом
Продужени боравак је бесплатног карактера и ради од 07.30 до 16:45 часова. Допунска настава, додатна настава, секције и изборни предмети реализују се после часова редовне наставе.
У школи се настава реализује по редовном наставном плану и програму уз израду ИОП-а којима су образовни циљеви, очекивани исходи и наставни садржаји прилагођени сваком ученику. Стручни наставни кадар , стручњаци различитих профила тимским радом доприносе проналажењу најбољег решења за свако дете
Основно школско образовање
Основно школско образовање траје 8 година и подељено је у два циклуса.
- Први циклус основног образовања и васпитања траје од И до ИВ разреда.
- Други циклус основног образовања и васпитања траје од В до ВИИИ разреда.
- Припремно предшколско васпитање и образовање траје минимум четири месеца почев од шесте навршене календарске године детета.
Настава – организација
Организација наставе основног образовања и васпитања реализује се по принципу разредне, предметне, целодневне наставе и наставе по групи предмета.
Први циклус основног образовања и васпитања
Према наставном плану од првог до четвртог разреда изучавају се обавезни и изборни предмети, а образовно-васпитни рад остварује се кроз часове редовне и допунске наставе и других облика образовно – васпитног рада.
Од првог до четвртог разреда похађају следеће изборне предмете:
- Рука у тесту
- Народна традиција
- Чувари природе
- Oд играчке до рачунара
У току године ученици похађају само један од понуђених предмета. Анкетирање ученика за избор предмета се врши крајем текуће школске године за наредну школску годину.
Ред
број |
А. Обавезни наставни предмети | I разред | II разред | III разред | IV разред | ||||
нед. | год. | нед. | год. | нед. | год. | нед. | год. | ||
1. | Српски језик | 5 | 180 | 5 | 180 | 5 | 180 | 5 | 180 |
2. | Математика | 5 | 180 | 5 | 180 | 5 | 180 | 5 | 180 |
3. | Свет око нас | 2 | 72 | 2 | 72 | ||||
4. | Природа и друштво | 2 | 72 | 2 | 72 | ||||
5. | Енглески језик | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 72 |
6. | Ликовна култура | 1 | 36 | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 72 |
7. | Музичка култура | 1 | 36 | 1 | 36 | 1 | 36 | 1 | 36 |
8. | Физичко васпитање | 3 | 108 | 3 | 108 | 3 | 108 | 3 | 108 |
Други циклус основног образовања и васпитања
Према наставном плану од петог до осмог разреда изучавају се обавезни и изборни предмети, а образовно-васпитни рад остварује се кроз часове редовне и допунске наставе и других облика васпитно-образовног рада.
Од петог до осмог разреда похађају следеће изборне предмете:
- Цртање, сликање, вајање
- Свакодневни живот у прошлости
- Хор и оркестар
- Информатика и рачунарство
- Изабрани спорт – рукомет и одбојка
У току године ученици похађају само један од понуђених предмета. Анкетирање ученика за избор предмета се врши крајем текуће школске године за наредну школску годину.
Ред.
број |
А.Обавезни наставни | V разред | VI разред | VII разред | VIII разред | ||||
нед. | год. | нед. | год. | нед. | год. | нед. | год. | ||
предмети | |||||||||
1. | Српски језик | 5 | 180 | 4 | 144 | 4 | 144 | 4 | 136 |
2. | Први страни ј. Енглески језик | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 72 |
3. | Ликовна култура | 2 | 72 | 1 | 36 | 1 | 36 | 1 | 34 |
4. | Музичка култура | 2 | 72 | 1 | 36 | 1 | 36 | 1 | 34 |
5. | Историја | 1 | 36 | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 68 |
6. | Географија | 1 | 36 | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 68 |
7. | Физика | / | / | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 68 |
8. | Математика | 4 | 144 | 4 | 144 | 4 | 144 | 4 | 136 |
9. | Биологија | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 68 |
10. | Хемија | / | / | / | / | 2 | 72 | 2 | 68 |
11. | Техничко и информатичко о.. | / | / | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 68 |
12. | Физичко васпитање | / | / | 2 | 72 | 2 | 72 | 2 | 68 |
13. | Техника и технологија | 2 | 72 | / | / | ||||
14. | Информатика и рачунарство | 1 | 36 | / | / | ||||
15 | Физичко и здравствено васпитање | 2 | 72 | / | / |